Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009

Οδηγίες Οικολογικής Οδήγησης.

Το αστρονομικό ποσό των 15 δισ. ευρώ κοστίζουν κάθε χρόνο στους Έλληνες οδηγούς τα καύσιμα που χρησιμοποιούν για την κίνηση των οχήματων τους, τα οποία σε ετήσια βάση εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα περίπου 34 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Αν ένας οδηγός οδηγεί το όχημά του με οικολογικό τρόπο μπορεί να εξοικονομήσει να καταναλώνει 10-25% λιγότερο καύσιμο. Ενδεικτικό του οφέλους που θα μπορούσε να προκύψει είναι ότι αν το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας μείωνε κατά 5% την κατανάλωση καυσίμου θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν συνολικά 742 εκατομμύρια ευρώ ενώ διπλάσια θα ήταν οι εξοικονόμηση χρημάτων αν μειώνονταν η κατανάλωση καυσίμου κατά 10%.

Μια τέτοια εξοικονόμηση μεταφράζεται σε «δωρεάν» κίνηση 50 από τις 365 μέρες του χρόνου όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρικόπουλος πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Πως μπορούμε να εφαρμόσουμε την οικολογική οδήγηση στην καθημερινή μας ζωή:

* Αλλάζουμε ταχύτητα στις 2.000 με 2.500 στροφές.

* Οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιώντας την μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης. Αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.

* Προσπαθούμε να προβλέπουμε τις συνθήκες κυκλοφορίας παρατηρώντας όσο πιο μακριά μπροστά του γίνεται.

* Επιβραδύνουμε ομαλά.

* Σβήνουμε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό).

* Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά το μήνα, καθώς η σωστή πίεση βελτιώνει την οδική ασφάλεια αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

*Αποφεύγουμε τη μεταφορά περιττών φορτιών και χρήση σχαρών οροφής, καθώς προκαλούν αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς της κατανάλωσης καυσίμου.

* Κάνουμε συνετή χρήση του κλιματισμού και δεν τον ρυθμίζει χαμηλότερα από τους 23 βαθμούς Κελσίου.

*Στις ανηφόρες κινούμαστε με την μέγιστη δυνατή ταχύτητα και χρησιμοποιώντας σχεδόν όλο το γκάζι. Στις κατηφόρες αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το γκάζι.

* Οδήγηση σε στροφές: επιβραδύνουμε ομαλά πριν τη στροφή και αν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή δεν είναι μόνον επικίνδυνη αλλά και ενεργοβόρα.


Τι κερδίζουμε με το eco driving;

* 10-25% λιγότερα ατυχήματα, βελτίωση οδικής ασφάλειας.
* 10-15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπεμπόμενων αερίων ρύπων.
* σημαντική μείωση της ηχορύπανσης.
* μείωση του κόστους για καύσιμα, συντήρηση οχήματος και ασφάλιση.
* μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες σε δημόσια και ιδιωτικά οχήματα.
* μείωση του άγχους και όσο και αν ακούγεται παράδοξο, ίσο χρόνο ταξιδιού σε σύγκριση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης.

Πηγή: ΥΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου