Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

Κέρδος Έως 200 Ευρώ Τον Χρόνο Με «πράσινες» Ηλεκτρικές Συσκευές .

Αν και είναι νωρίς να μιλήσει κανείς για οργανωμένη κρατική ή ιδιωτική υποστήριξη για την αντικατάσταση των παλαιών ηλεκτρικών συσκευών με καινούργιες οικολογικές, ωστόσο η προωθούμενη από το υπουργείο Ανάπτυξης πριμοδότηση για την αγορά τέτοιων συσκευών λειτουργεί ως δέλεαρ για τους καταναλωτές.

Οι «ευαίσθητοι δέκτες» της λιανικής αγοράς ηλεκτρικών συσκευών έλαβαν αυτό το μήνυμα και ήδη ορισμένοι προχώρησαν σε αλλαγή της διαφημιστικής τους προώθησης, προτάσσοντας την παροχή ειδικής έκπτωσης για κάθε αγορά λευκής ηλεκτρικής συσκευής που ανήκει στην «πράσινη» κατηγορία (φέρει δηλαδή τη σήμανση Α ή Α+).
Στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι οι αλυσίδες που προχώρησαν στη διαμόρφωση της εμπορικής τους πολιτικής ή της διαφημιστικής τους καμπάνιας προς την κατεύθυνση της προώθησης των μη ενεργοβόρων συσκευών, καταδεικνύουν σαφώς την οικολογική ευαισθησία.

Ωστόσο, επισημαίνουν ότι είναι και ένας έξυπνος ελιγμός που στοχεύει στην προσέλκυση πελατών σε μία περίοδο που τα καταστήματα υποφέρουν λόγω της δραματικά μειωμένης κατανάλωσης. Εξάλλου, οι προσφορές και οι εκπτώσεις για την αγορά μη ενεργοβόρων συσκευών εντάσσονται στα πλαίσια των δυνατοτήτων των εμπορικών αλυσίδων και ενδεχομένως θα ίσχυαν και σε μία κατευθείαν διαπραγμάτευση του καταναλωτή με τον πωλητή.

Αλλωστε, εξηγούν οι ίδιες πηγές, πως είναι δυνατόν να αναλάβουν αυτό το κόστος οι αλυσίδες λιανικής, όταν αυτήν την περίοδο, τα κέρδη του κλάδου στην καλύτερη περίπτωση αυξάνονται με μονοψήφιο αριθμό. Η επιδότηση, επισημαίνουν, θα γίνει ουσιαστικά μόνο αν υποστηριχθεί με εθνικά ή ευρωπαϊκά κεφάλαια.

Προσθέτουν δε, ότι οι εν λόγω συσκευές αντικειμενικά είναι ακριβότερες από τις «μη πράσινες» ή της b’brands, συνεπώς η στροφή των καταναλωτών προς αυτές τις συσκευές αυξάνουν τα κέρδη και τους τζίρους των εμπορικών αλυσίδων.

Ανεξαρτήτως της τρέχουσας συγκυρίας, η προτίμηση των καταναλωτών -ηλικίας κυρίως από 20 έως 45 ετών- για «πράσινες» οικιακές συσκευές αυξάνεται όλο και περισσότερο, καθώς αντιλαμβάνονται τα οφέλη που προκύπτουν τόσο για το περιβάλλον όσο και για την τσέπη τους.

Για παράδειγμα, ένας ψυγειοκαταψύκτης ενεργειακής κατηγορίας Α ετησίως καταναλώνει 250 κιλοβατώρες και το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος διαμορφώνεται σε 21,5 ευρώ, ένας όμοιος ψυγειοκαταψύκτης ενεργειακής κατηγορίας Β καταναλώνει 550 κιλοβατώρες «δαπανώντας» 47,3 ευρώ, ενώ για ένα όμοιο προϊόν ενεργειακής κατηγορίας C σπαταλώνται 750 κιλοβατώρες και τριπλασιάζεται και το ετήσιο κόστος για τη ΔΕΗ που διαμορφώνεται στα 64,5 ευρώ.

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι ως καταναλωτές εμφανίζουμε έλλειμμα οικολογικής συνείδησης, ενώ είναι σαφής και η απουσία οργανωμένης υποστήριξης από τους επίσημους κρατικούς φορείς. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι εμπορικές εταιρείες προσδίδοντας «πράσινη απόχρωση» στα διαφημιστικά τους μηνύματα, προαναγγέλλουν τη νέα τάση προς τις οικολογικές συσκευές, που ήδη κυριαρχεί στην Ευρώπη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2008, στην Αγγλία, δαπανήθηκαν 300 εκατ. δολάρια για τη διαφημιστική προβολή των μη ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών (πηγή ΑΜDEA) από τις κατασκευάστριες εταιρείες.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Tης Θεοδωρας Λιακοπουλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου